Medicatie
Hoe bestel ik nieuwe medicatie?

Uw medicatie kunt u op 2 manieren aanvragen:

  1. Spreek de receptenlijn in op telefoonnummer: 318300
  2. Deponeer uw lege doosjes in de daarvoor beschikbare ton op de balie van de praktijk. 

Ik heb een nieuw recept van de specialist; kan ik die bij het gezondheidscentrum herhalen?

Ja, dit is gewoon mogelijk. De specialist stuurt in de regel van elke medicatieverandering bericht naar uw huisarts. We zijn dus meestal al op de hoogte van deze wijziging.
Wel is het verstandig er bij te vermelden, op de receptenlijn of aan de balie, dat het om een nieuw of veranderd medicijn gaat. De assistente kan de medicatie extra controleren en (zo mogelijk) voor u herhalen.

Ik ben mijn medicatie vergeten te herhalen, wat nu?

Als u voor 15.00 uur de receptenlijn (318300) inspreekt en hierbij vermeldt dat u nog medicatie voor dezelfde dag nodig hebt, dan zorgt de assistente dat uw recept wordt gefaxt en u het na 16.00 uur bij uw apotheek kan ophalen. Geef zonodig ook aan of het bezorgd moet worden.
Na 15.00 uur kunt u voor een recept dat u echt dezelfde dag nodig hebt tot 16.00 uur met de assistente bellen.

E-mail consulten
Kan ik mijn huisarts ook per e-mail consulteren?

Nee, dit is tot op heden niet mogelijk.